حـــوزه عـــلمــیـــه جــواد الائــمه اقــــلـــیــد(برادران
 
قالب وبلاگ

 

در آئين زردشتي، فكر ثنوي «يزدان و اهريمن» وجود دارد، در دين اسلام هم عقيدة «خدا و شيطان» به صورت دو قطب مخالف يكديگر مطرح است. چه فرق است ميان اهريمن كيش زردشتي و شيطان دين اسلام؟

 
براي پاسخ و بيان تفاوت بين شيطان در دين اسلام و اهريمن در كيش زرتشت بهتر است اول معاني كلمات خدا (الله)، يزدان، شيطان (ابليس) و اهريمن را بدانيم.
خدا، يك كلمه فارسي و معادل كلمه عربي «الله» است؛ الله در لغت به معناي معبود بر حق، معبود سزاوار پرستش، مستجمع جميع محامد، واجب الوجودي كه هيچ نقصان در او راه ندارد و تمام صفات كمال در او جمع است مي‌باشد،[1] لذا اين نام براي غير خدا آورده نمي‌شود، مگر به صورت تركيبي مانند عبدالله، و امثال آن و نيز در ميان اديان الهي اطلاق كلمه الله بر خداوند مخصوص دين اسلام است.

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ 16:9 ] [ محمدامین حسن بیگی ]

 آيا در قرآن از زرتشت به عنوان پيامبر الهي در جايي ياد شده است؟

در مورد شخصيتها و چهرههاي تاريخي كمتر كسي را ميتوان يافت كه مانند زرتشت چهرة معمائي و مبهمي داشته باشد. شخصيت حقيقي او آن قدر تاريك و مبهم است كه برخي از پژوهشگران او را اختلافيترين چهرة تاريخ ميدانند چرا كه هم در تاريخ تولد و هم در محل تولد او اختلافات و ضد و نقيضهاي فراوان به چشم ميخورد كه اصلاً قابل جمع نيستند و هم در شخصيت واقعي او مباحث و داستانها و اقوال متفاوت و متضادي وجود دارد.
 
.
 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ 16:6 ] [ محمدامین حسن بیگی ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبسایت رسمی حوزه ی علمیه ی جواد الائمه شهرستان اقلید خوش آمدید
آرشيو مطالب